Mamy już konto zarejestrowane w chmurze. Umiemy za jego pomocą wysyłać, odbierać i czytać wiadomości. Wszystko to robimy w jednej z chmur Królestwa Chmur Internetu.

Nadszedł czas, by wszystkie papierowe zapisy adresów przenieść do chmury. Oczywiście użytkownicy usług pocztowych w którejś z firm udostępniających konta pocztowe — jeśli mają w swoim telefonie zapisane dane osób, z którymi często się kontaktują — mogą wykorzystać te informacje i przenieść je albo z telefonu do chmury, albo ze starej skrzynki pocztowej do nowej w Outlook.com.

Od czego zacząć? Zalogujmy się ponownie do Outlook.com.

Podczas czytania wiadomości od administratorów Outlooka widoczna była opcja zapisu kontaktu.

Skoro tak, to spróbujmy z tej opcji skorzystać! Klikamy Dodaj do kontaktów, a następnie Edytuj kontakt. Otwiera się nam okno w zupełnie nowej kolorystyce.

Oprogramowanie Outlook z chmury na podstawie informacji odczytanych z nagłówka wiadomości próbowało wypełnić nazwę i adres e-mail kontaktu. Informacje te możemy uzupełnić, zmienić, dopasować do skojarzeń, jakie możemy mieć chcąc wysyłać wiadomości na ten adres. Na przykład lepszym określeniem tego adresu może być nazwa Administrator, a nie Zespół. No i Administrator lepiej kojarzy się z polem Nazwisko, a z polem Firma po prostu Outlook.com. Oczywiście gdyby w otrzymanej wiadomości były dodatkowe informacje kontaktowe typu miasto, ulica, numer telefonu, moglibyśmy je tutaj teraz uzupełnić.

Staramy się utworzyć jak najbardziej kompletny zestaw danych dla danego kontaktu. Po zapisaniu tego kontaktu nasze kontakty w chmurze będą wyglądały następująco:

Załóżmy teraz, że pan Leszek Oporowy ma brata Jarka, no i oczywiście dysponuje jego danymi kontaktowymi. Dopiszmy więc Jarka do Kontaktów w chmurze. Klikamy opcję Nowy  i wpisujemy wszystkie znane Leszkowi dane Jarka:

Klikamy Zapisz — liczba naszych kontaktów znów się zwiększyła. Osoby, które mają już gdzieś swoje kontakty w formie elektronicznej, mają cały szereg możliwości przepisania kontaktów z jednego miejsca do drugiego bądź wręcz połączenia kontaktów z różnych chmur. Tu pokażemy, jak zaimportować pewną grupę kontaktów z usług poczty elektronicznej chmury Google. Na pasku Kontakty klikamy myszą Zarządzaj. Z otwartego menu wybieramy Dodaj kontakty.

Pokazały się nam następujące możliwości:

Możemy połączyć kontakty z wielu różnych chmur. Taka operacja spowoduje, że w każdej chmurze jako kontakty pamiętane będą wszystkie kontakty z obu chmur. My spróbujemy tylko zaimportować kontakty do naszego kalendarza. Przepisanie kontaktów odbywa się wtedy tylko w jedną stronę. Kontakty z Outlooka proponują nam import z następujących źródeł:

Jedna z możliwości to Inne — opcja przydatna przy przenoszeniu kontaktów z telefonów komórkowych. My wybieramy import z Google. Otrzymamy natychmiast pełną instrukcję postępowania w chmurze Google. Po zapisaniu pliku z kontaktami z Google (punkt 5.) wystarczy podać położenie tego pliku (punkt 6.) i kliknąć Przekaż.

Po chwili pokaże się nam lista kontaktów do zaimportowania:

Lista może zawierać nie jeden, jak w przykładzie, ale wiele setek kontaktów. Wypada się zgodzić na import.

Wyświetla się nam raport i już za chwilę będziemy mieć w naszych kontaktach nowy kontakt z chmury Google.

Życzymy powodzenia w dalszym dodawaniu, edytowaniu, a także — jeśli trzeba — usuwaniu kontaktów z chmury i zapraszamy na kolejny etap naszego kursu.